Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΠΑΣΤΑ




ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΠΑΣΤΑ
Έχει δημιουργήσει κύκλωμα ΜΚΟ με επίκεντρο (την ΚΕΑΕΠ – πρώην ΙΝΠΑ), που εδρεύει Κυψέλης 16, όπου βρίσκεται και το αρχηγείο του κυκλώματος. Τυπικά έχει παραιτηθεί από πρόεδρος από τότε που έγινε διευθυντής του γραφείου της κας Διαμαντοπούλου, αλλά διευθύνει τις εταιρίες με αχυρανθρώπους.
Από τη θέση του υπεύθυνου προγραμμάτων στην Περιφέρεια κατόρθωσε από τα 65 εγκριθέντα έργα να κατευθύνει τα 24 σε Αναπτυξιακές Συμπράξεις που έστησε ο ίδιος ελέγχοντας αυτές τις συμπράξεις την ΚΕΑΕΠ και 5-6 άλλες εταιρίες που ελέγχει με αχυρανθρώπους.
ΟΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΚΑΝΔΑΛΟΥ ΜΠΑΣΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Η επιβεβαίωση των καταγγελιών ΠΑΚΟΕ από τη Περιφέρεια Αττικής για την σκανδαλώδη υπόθεση του πρώην περιφερειακού συμβούλου Κώστα Μπάστα 27-5-2015 σχετικά με τη παράνομη  συμμετοχή του ως πολιτικού προσώπου στην  επιτροπή Αξιολόγησης των προγραμμάτων ΤΟΠΣΑ και κατεύθυνση των πόρων, πάνω από το 1/3  του συνολικού προϋπολογισμού προς εταιρείες που ελέγχει ο ίδιος, είναι μόνον η αρχή του νήματος στο σκοτεινό λαβύρινθο της διαφθοράς που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.

Άμεση αντίδραση της Περιφέρειας Αττικής σε καταγγελίες σχετικά με τα προγράμματα ΤΟΠΣΑ

Πληροφοριακά Στοιχεία
 Δημιουργήθηκε : 27/05/2015
Η Περιφερειακή αρχή μόλις ενημερώθηκε στις 21-5-2015 για τις καταγγελίες σχετικά με την ΕΕΤΑΑ (την Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε.) «ως δικαιούχου και συμπράττοντα φορέα σχεδόν σε όλα τα προγράμματα της ΕΕ» και τη «σκανδαλώδη ανάθεση 24 από τα 65 προγράμματα ΤΟΠΣΑ της περιόδου 2012 – 2013 σε εταιρείες πρώην Περιφερειακού Σύμβουλου της τότε παράταξης Σγουρού», που απεύθυνε το ΠΑΚΟΕ προς την Περιφέρεια Αττικής, τον Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος και τον Υπουργό Επικρατείας για την καταπολέμηση της διαφθοράς κ. Νικολούδη, ενήργησε άμεσα και προχώρησε στον πλήρη έλεγχο του σχετικού φακέλου.

Κατόπιν αυτού διαπιστώθηκε ότι με απόφαση του τέως Περιφερειάρχη Αττικής (ΑΠ απόφασης 3846/28-9-2012 ΑΔΑ: Β4ΤΜ7Λ7-ΦΗ4) είχε οριστεί στην επιτροπή αξιολόγησης των ΤΟΠΣΑ Περιφερειακός Σύμβουλος της τότε παράταξης του τέως περιφερειάρχη Γ. Σγουρού.

Στη συνέχεια, η Περιφέρεια Αττικής απέστειλε τη σχετική καταγγελία στην αρμόδια Διαχειριστική Αρχή προκειμένου να διερευνηθούν περαιτέρω τα καταγγελλόμενα. Από τον περαιτέρω έλεγχο της υπόθεσης προέκυψε ότι δεν έχουν υποβληθεί οι σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις περί μη ύπαρξης σύγκρουσης συμφερόντων όπως προβλέπει η σχετική πρόσκληση του προγράμματος ΕΣΠΑ (ΑΠ πρόσκλησης 2399/3-7-2012 ΑΔΑ: Β41Β7Λ7-41Ι).

Συγκεκριμένα η πρόσκληση ορίζει ότι: «Τα µέλη των Επιτροπών Αξιολόγησης δεν επιτρέπεται να έχουν εµφανή ή αφανή οικονοµική σχέση και εν γένει συνεργασία οποιασδήποτε µορφής µε τους προτείνοντες την ενέργεια φορείς. Επίσης δεν επιτρέπεται να έχουν συγγενικό δεσµό µέχρι και τρίτου βαθµού συγγενείας µε τους µετόχους ή και τους νοµίµους εκπροσώπους των προτεινόντων φορέων ή και τον ∆ιευθυντή αυτών. 
Σε περίπτωση που συντρέχει οποιοδήποτε από τα προαναφερόµενα κωλύµατα το µέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης οφείλει να ζητά την εξαίρεσή του. Προς το σκοπό αυτό τα µέλη των Επιτροπών Αξιολόγησης, µετά τον ορισµό τους, υποβάλλουν σχετική Υπεύθυνη ∆ήλωση του Ν. 1599/86».

Επιπλέον, ύστερα από ενδελεχή έλεγχο προέκυψε σειρά περαιτέρω ερωτημάτων σχετικά με τη νομιμότητα συμμετοχής πολιτικού προσώπου σε μια τόσο σημαντική επιτροπή Αξιολόγησης του ΕΣΠΑ και μάλιστα χωρίς καμία διαδικασία επιλογής ή κλήρωσης. Δηλαδή χωρίς κανένα εχέγγυο νομιμότητας.
Κατά συνέπεια δημιουργείται έντονος προβληματισμός σχετικά με τη συνέχιση από την Περιφερειακή Αρχή της χρηματοδότησης του προγράμματος των ΤΟΠΣΑ και εξετάζεται ακόμη και η αναγκαιότητα αναστολής της επιλεξιμότητας των σχετικών δαπανών στο ΕΣΠΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου